Zapraszamy do udziału w dorocznej konferencji naukowo-dydaktycznej "Ocenianie i ewaluacja w uczeniu się i nauczaniu języków obcych". Tematem wiodącym obrad będzie problematyka związana z ocenianiem i ewaluacją. Te nieodłączne komponenty procesu uczenia się i nauczania języków obcych stanowią ważny i rozległy obszar badawczy.
Organizatorzy zachęcają do zgłaszania propozycji referatów i/lub tematów warsztatów, które byłyby związane z tematyką konferencji i wpisywałby się w następujące sekcje problemowe:
- ocenianie w polskim systemie edukacji,
- ocenianie kształtujące a ocenianie sumujące,
- ocenianie w nauczaniu zdalnym,
- ocenianie w nauczaniu języka obcego dla potrzeb specjalistycznych,
- ocenianie stopnia opanowania działań językowych,
- ocenianie stopnia opanowania kompetencji lingwistycznych, pragmalingwistycznych i socjolingwistycznych,
- rola efektu zwrotnego w procesie oceniania,
- znaczenie czynników afektywnych w procesie oceniania,
- alternatywne formy oceniania,
- samoocena,
- indywidualizacja oceniania a specjalne potrzeby uczących się, w tym migrantów,
- certyfikacja znajomości języków obcych,
- odniesienie egzaminów certyfikatowych do skali biegłości ESOKJ,
- badania efektywności procesu kształcenia, w tym ewaluacja materiałów nauczania;
- ocena jakości procesu kształcenia.
Poza referatami (20 minut + 10 minut na dyskusję) proponujemy również udział w warsztatach dotyczących tematyki oceniania i ewaluacji w uczeniu się i nauczaniu języków obcych (45 minut).
Zgłoszenia z propozycjami tematów referatów/warsztatów wraz z abstraktami (150-200 słów) należy przesyłać na adres: konferencja.ptn2018@gmail.com do 10 kwietnia. Informacja o akceptacji/odrzuceniu tematu referatu/warsztatu zostanie przekazana do 10 maja. Stosowne formularze oraz szczegółowe informacje organizacyjne znajdują się na stronie internetowej konferencji.