Uniwersytet Jagielloński zdobył aż 4 nagrody w tegorocznym konkursie na kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej Genius Universitatis 2019. Organizowany przez Wydawnictwo Perspektywy konkurs ma na celu propagowanie nowoczesnych i nowatorskich praktyk oraz narzędzi marketingowych stosowanych przez uczelnie, a także wspieranie rekrutacji na studia oraz promocję biorących w nim udział szkół wyższych.
Kampania reklamująca studia na Uniwersytecie Jagiellońskim „#misjaUJ”, przygotowana przez Dział Promocji UJ, zdobyła pierwsze miejsce w kategorii kampania w mediach społecznościowych oraz trzecie miejsce w kategorii content marketing. W tym roku nagrodzony został również Instytut Psychologii UJ, który zdobył pierwsze miejsce w kategorii serwis rekrutacyjny oraz trzecie miejsce za reklamę prasową. Działania Instytutu Psychologii były częścią “Kampanii XD”, która promowała nabór na studia psychologiczne w roku 2018.
Podejmij wyzwanie #misjaUJ - pod takim hasłem trwała kampania promocyjno-rekrutacyjna Uniwersytetu Jagiellońskiego. W kampanii wzięli udział studenci i doktoranci UJ, którzy prezentowali swoje pasje i zainteresowania oraz sposób w jaki godzą je ze studiowaniem. Kampania promocyjno-rekrutacyjna #misjaUJ trwała od 23 marca do końca sierpnia 2018 roku.
Na potrzeby kampanii #misjaUJ został utworzony profil @misjaUJ na Instagramie. Podczas trwania akcji na profilu publikowane były liczne zdjęcia, nagrania wideo oraz InstaStories. Przez kilka miesięcy profil współprowadzili studenci i doktoranci UJ, którzy chętnie pokazywali swoje zainteresowania naukowe i pasje. Na profilu pojawiły się także różne cykle, m.in. „Wydziały UJ”, „(Nie) oczywisty UJ”, „UJ na wakacjach”, „Powodzenia na maturze”, a także posty komentujące zadania maturalne. Dzięki założonej na Facebooku grupie Rekrutacja na UJ, Uniwersytet pomagał m.in. rozwiać wątpliwości dotyczące rejestracji, warunków przyjęcia na studia, informował o działających kierunkach.
W ramach kampanii powstała dedykowana przyszłym studentom strona internetowa misja.uj.edu.pl, ułatwiająca znalezienie informacji o kierunkach studiów i zasadach rekrutacji, prezentująca sylwetki osób biorących udział w cyklach Twarze UJ i Drużyna UJ oraz przybliżająca korzyści płynące z wyboru Krakowa i Uniwersytetu Jagiellońskiego jako miejsca studiowania. Na YouTubie powstał nowy kanał UJ dla młodych JUtube UJ, na którym można oglądać zarówno filmy wykorzystane w kampanii #misjaUJ, jak i prezentujące uczelnię oraz wydarzenia studenckie, a także wywiady ze studentami i doktorantami UJ.
Kampania XD Instytutu Psychologii UJ była w dużej mierze eksperymentem. Postawiliśmy na swobodny język, chcieliśmy opowiedzieć o psychologii jako początku intelektualnej i zawodowej przygody - opowiada dr Samuel Nowak, rzecznik prasowy Instytutu Psychologii UJ, odpowiedzialny za kreację kampanii. Za design odpowiadała z kolei Andżelika Grodecka, która mówi: - Chcieliśmy pokazać, że Instytut Psychologii to zarówno miejsce, gdzie prowadzi się badania na światowym poziomie, jak i ludzie, którzy dbają o siebie i mają dystans do swojej pracy. I oczywiście była to świetna zabawa. Dlatego tym bardziej cieszę się, że nasze pomysły zostały ocenione. Na całość Kampanii XD składały się: serwis internetowy, reklama prasowa, gadżety i kampania online. W tym roku kampania zostanie zaprezentowana w odświeżonej wersji.