Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Kalendarz

Breadcrumb Breadcrumb

Web Content Display Web Content Display

April 2021

20210414
Previous week
Next week

Barometr Satysfakcji Studenckiej 2021

Date: 14.04.2021 - 11.07.2021
Barometr Satysfakcji Studenckiej 2021

Trwa kolejna edycja anonimowego badania Barometru Satysfakcji Studenckiej. Celem akcji jest poznanie opinii studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego na temat różnych aspektów studiowania. Zebrane opinie pozwolą zidentyfikować problemy, z jakimi spotykają się studenci, wskazać sprawy wymagające zmiany oraz te zapewniające wysoką jakość studiowania na UJ.

Badanie realizowane jest raz w roku akademickim, na przełomie kwietnia i maja i odbywa się za pośrednictwem ankiety elektronicznej (poza systemem USOSweb). Zawarte w szczegółowym kwestionariuszu pytania dotyczą zarówno kwestii ogólnouniwersyteckich (m.in. bezpieczeństwa, procedur administracyjnych, warunków w domach studenckich), jak też specyficznych dla konkretnej jednostki (m.in. tygodniowego rozkładu zajęć, czy np. oceny działań podejmowanych przez dyrektora ds. studenckich). W akcji mogą uczestniczyć wszyscy studenci, w tym doktoranci oraz słuchacze studiów podyplomowych UJ.

Dzięki otrzymanym opiniom, postanowiono skrócić ankietę. Moduł dotyczący bezpieczeństwa i poczucia dyskryminacji będzie odtąd osobną ankietą.

Pytania i Odpowiedzi: 

P: Czy ankiety są anonimowe? 
O: Tak, co prawda lista respondentów jest pobierana z bazy USOSa, ale jest pobierany tylko adres e-mail bez danych osobowych. 

P: Czemu niektóre pytania nie mogą się wyświetlać na jednej stronie? 
O: Wynika to z ograniczeń technicznych oraz logiki przejść pomiędzy pytaniami. Przykładowo, żeby wyświetlić studentowi listę kierunków tylko i wyłącznie z jego wydziału, potrzebujemy uzyskać odpowiedzi w pytaniu dotyczącym wydziału, a narzędzie firmy IBM nie pozwala na dynamiczne filtrowanie odpowiedzi w obrębie jednej strony ankiety. 

P: Czemu niektóre pytania otwarte są obowiązkowe a inne nie? 
O: Wynika to z zakładanych celów ankiety. Bardzo zależy nam na uzyskaniu precyzyjnych i konkretnych informacji.