Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wiadomości

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Młodzi uczeni pojadą na staże na uniwersytety w Stanford i Cambridge

Młodzi uczeni pojadą na staże na uniwersytety w Stanford i Cambridge

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłosiło nazwiska laureatów czwartej edycji programu „Top 500 Innovators", którzy w drugiej połowie 2015 roku skorzystają z programów stażowo-szkoleniowych na najlepszych uczelniach świata.

„Top 500 Innovators" to program adresowany do pracowników polskich jednostek naukowych i centrów transferu technologii, który wyposaża uczestników w unikalne kompetencje, pozwalające im prowadzić innowacyjne badania naukowe, ukierunkowane na potrzeby odbiorców z założeniem docelowego wprowadzenia produktu badań na rynek.

O miejsce w ostatniej, czwartej edycji rządowego programu konkurowało 319 kandydatów, spośród których wyłoniono180 finalistów. Podczas rozmów kwalifikacyjnych oceniano aplikacyjność badań prowadzonych przez kandydatów, innowacyjność prowadzonych projektów, dotychczasowe sukcesy komercjalizacyjne, motywację do udziału w programie, zdolności komunikacyjne oraz umiejętność współpracy w zespole i znajomość języka angielskiego.

W grupie laureatów znaleźli się naukowcy związani z Uniwersytetem Jagiellońskim:

  • mgr Łukasz Garlak (Jagiellońskie Centrum Innowacji),
  • dr Krzysztof Tomaszewski (Wydział Lekarski),
  • dr inż. Klaudia Proniewska (Wydział Lekarski),
  • mgr Justyna Morawska-Płoskonka (Jagiellońskie Centrum Innowacji),
  • lek. Anna Kańtoch (Wydział Lekarski),
  • dr Przemysław Łabuz (Wydział Chemii),
  • mgr Krystian Gurba (Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu),
  • mgr Konrad Gliściński (Jagiellońskie Centrum Innowacji),
  • dr Elżbieta Świętek (Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu).

Uczestnicy obecnej edycji programu wyjadą w pięciu grupach na 9-tygodniowe programy stażowo-szkoleniowe na Stanford University w USA i University of Cambridge w Wielkiej Brytanii.

Dzięki zajęciom prowadzonym przez wybitnych praktyków, wizytom studyjnym i stażom w najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstwach dowiedzą się jak skutecznie komercjalizować wyniki badań naukowych. Bardzo ważną częścią kursu jest rozwijanie kompetencji miękkich takich jak praca w grupie i multidyscyplinarnym zespole badawczym, kreatywne myślenie, efektywne podejmowanie decyzji, rozwiązywanie konfliktów. Uczestnicy programu będą obserwowali pracę zagranicznych firm, w których istotną rolę odgrywa komercjalizacja wyników badań, spotkają się z przedsiębiorcami i przedstawicielami venture capital.

Polecamy również
W serii Monografie FNP ukazały się książki dwojga badaczy związanych z UJ

W serii Monografie FNP ukazały się książki dwojga badaczy związanych z UJ

W Szpitalu Uniwersyteckim rozpoczęły się testy nowatorskiego tomografu

W Szpitalu Uniwersyteckim rozpoczęły się testy nowatorskiego tomografu

Naukowiec oraz studenci z UJ stypendystami fundacji Fulbrighta

Naukowiec oraz studenci z UJ stypendystami fundacji Fulbrighta

Projekt z Instytutu Psychologii UJ wyróżniony przez Narodową Agencję Erasmus+

Projekt z Instytutu Psychologii UJ wyróżniony przez Narodową Agencję Erasmus+

Widok zawartości stron Widok zawartości stron