Centrum Wsparcia Dydaktyki UJ zaprasza na spotkanie z prof. Barbarą Oakley, światowej sławy ekspertką w dziedzinie dydaktyki akademickiej, które odbędzie się 31 maja w godzinach 13:00–17:00. Wydarzenie, zatytułowane „Teaching & Learning means getting in mental »synchrony«”, będzie miało formę wykładu z elementami warsztatu dla osób prowadzących zajęcia na UJ i zainteresowanych rozwojem swych kompetencji dydaktycznych.
Coraz więcej badań z zakresu neurobiologii dostarcza zaskakujących wyników na temat procesu nauczania. Przykładowo, niektóre elementy uczenia się na pamięć angażują u uczniów wyspecjalizowane systemy rozpoznawania wzorców, które mogłyby okazać się niezwykle pomocne w nauce matematyki lub języka, szczególnie na wyższych poziomach. Poza tym fakt, że uczniowie są w stanie rozwiązać jakieś działanie matematyczne lub wykonać ćwiczenie sportowe nie oznacza automatycznie, że potrafią – lub powinni potrafić – je komuś wytłumaczyć. Zmuszanie neuroróżnorodnych uczniów do wyjaśnienia swojego rozumowania może zabić ich motywację do głębszej nauki.
W trakcie spotkania uczestnicy omówią te oraz inne sprzeczne z intuicją kwestie, które pozwolą im zrobić mądry użytek z odmiennych podejść do nauki różnych uczniów. Odkryją także związki pomiędzy retrieval practice w matematyce a metaforami ze świata sztuki, muzyki i poezji.
Liczba miejsc jest ograniczona, a o zapisie decyduje kolejność zgłoszeń. Formularz rejestracyjny (dostępny po zalogowaniu adresem w domenie @uj.edu.pl lub @doctoral.uj.edu.pl): https://forms.office.com/e/wW14Wt2wYD
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Ars Docendi.
Photo: John Meiu / Wikimedia Commons CC BY-SA 4.0