Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Kalendarz

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

20190914

Uniwersytecki Test Coopera

Data: 14.09.2019
Czas rozpoczęcia: 9.00
Miejsce: Stadion Lekkoatletyczny WKS Wawel, ul. Podchorążych 3, Kraków
Organizator: Biuro Sportu UJ
Uniwersytecki Test Coopera

Biuro Sportu UJ zaprasza całe środowisko akademickie UJ na Uniwersytecki Test Coopera - 12 minut biegu dla siebie. Test Coopera to jedna z prób wysiłkowych, która pomaga określić własną aktualną formę. Próba opracowana została w 1968 r. przez amerykańskiego lekarza Kennetha H. Coopera na potrzeby armii USA. Polega na 12-minutowym nieprzerwanym biegu. Obecnie jest szeroko stosowana do badania sprawności fizycznej przede wszystkim sportowców.

Celem Testu jest określenie maksymalnej wydolności tlenowej (tzw. pułap tlenowy V02max), która jest wyznacznikiem kondycji fizycznej. Kondycję fizyczną, w zależności od wieku i płci określa się na podstawie pokonanego dystansu.

Rejestracja: przed biegiem, na stadionie WKS Wawel.

Pierwszy bieg rozpoczyna się o godz. 9.00, ostatni o 13.30. Kolejne biegi starują co 15 minut przy obecności minimum 5-ciu biegaczy.

Co zrobić by dobrze przygotować się do testu?

Po pierwsze należy dobrze się rozgrzać, przygotowując organizm do wzmożonego wysiłku. Do testu powinno się przystępować maksymalnie skoncentrowanym i zmotywowanym. Na wyznaczony sygnał zacznij bieg. Pamiętaj, by na początku nie narzucić zbyt dużego tempa, ponieważ 12 minut szybkiego biegu to naprawdę duży wysiłek. Warto utrzymywać cały czas takie samo tempo, a dopiero w końcówce przyspieszyć.

Jeśli podczas testu nagle opadniesz z sił - możesz chwilę odpocząć, jednak zrób to maszerując.

Staraj się dać z siebie jak najwięcej, tak żeby po teście czuć duże zmęczenie - wówczas wynik testu będzie maksymalnie zbliżony do Twojej rzeczywistej wydolności. Po upływie 12 minut od rozpoczęcia biegu możesz się zatrzymać i zmierzyć przebytą odległość.

Tabele Test Coopera zobacz.

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Znajdziesz nas tutaj