Skierowana do nauczycieli akademickich anonimowa ankieta dotyczy odczuwania stresu przez wykładowców i postrzegania przeżywania trudności przez studentów podczas pandemii koronawirusa. Celem ankiety jest sprawdzenie, czy w czasie pandemii studenci doświadczają większego stresu oraz czy sami nauczyciele akademiccy odczuwają bardziej nasilone napięcie.
Jest to wspólna inicjatywa jednostek zajmującech się pomocą psychologiczną dla członków społeczności uczelni - Studenckiego Ośrodka Wsparcia i Adaptacji Uniwersytetu Jagiellońskiego SOWA oraz Centrum Pomocy Psychologicznej Uniwersytetu Warszawskiego.
Ankieta jest anonimowa i będzie dostępna przez dwa tygodnie. Składa się z 8 pytań zamkniętych oraz dwóch otwartych. Jej wypełnienie zajmuje kilka minut. Odpowiedzi na zadane pytania pomogą inicjatorom ankiety poznać potrzeby społeczności akademickiej w okresie pandemii i lepiej dostosować ofertę pomocy psychologicznej.
Ankietę można wypełnić TUTAJ.
- Nauczyciele akademiccy stoją dziś na pierwszej linii frontu - sami muszą dostosować proces dydaktyczny do sytuacji epidemiologicznej, ale co równie ważne, mają kontakt ze studentami, którzy często odczuwają negatywne skutki obecnej sytuacji. Docierają do nas sygnały o potrzebie wsparcia pracowników dydaktycznych, którzy nierzadko są pierwszymi adresatami "wołania o pomoc" studentów, którzy nie radzą sobie emocjonalnie z obecną rzeczywistością - mówi Jagna Kazienko, kierownik SOWA UJ.
Studenci i pracownicy UJ mogą skorzystać ze wsparcia Studenckiego Ośrodka Wsparcia i Adaptacji SOWA UJ przez 6 dni w tygodniu. Ośrodek świadczy swoje usługi zdalnie (telefon, Microsoft Teams), a od 25 maja również stacjonarnie - po wcześniejszym umówieniu spotkania ze specjalistą.
Wszystkie niezbędne informację na temat funkcjonowania SOWA UJ umieszczone są na stronie internetowej www. sowa.uj.edu.pl oraz na FB Studenckiego Ośrodka Wsparcia i Adaptacji.