
Co sprawia, że niektórzy politycy utrzymują popularność nawet po kilku latach rządzenia czy sprawowania urzędu? Czy jest to wynik ich ciężkiej pracy, czy wrodzonych cech? Jaki wpływ na sukces wyborczy ma stworzony przez sztaby wizerunek kandydata? Odpowiedzi m.in. na te pytania poszukamy podczas rozmowy on-line Agnieszki Andreasik z Jarosławem Flisem i Pawłem Rogalińskim, autorem książki "Model polityka popularnego w krajach anglosaskich".
"W jaki sposób niektórym politykom udaje się utrzymać dużą popularność nawet po kilku latach rządzenia lub sprawowania urzędu? Często wygrywają wybory tuż po zakończeniu pierwszej, drugiej lub kolejnej kadencji. Wydają się także wiarygodni i charyzmatyczni. Czy to z powodu ich ciężkiej pracy lub wrodzonych cech? Czy raczej sztaby wyborcze narzucają wizerunkowy cel, do którego powinni dążyć kandydaci? Może zatem istnieje wzorzec, lista cech, którymi miałby się charakteryzować polityk sprawnie zarządzający wrażeniem i utrzymujący popularność na wysokim poziomie.
Autor książki analizuje poszczególne elementy wizerunku i komunikacji politycznej oraz w formie pogłębionego opisu i licznych wizualizacji buduje model polityka popularnego. To pozycja zarówno dla uczestników sceny politycznej, jak i dla wszystkich, którzy chcą się jej krytycznie przyglądać i dokonywać świadomych wyborów" – czytamy w opisie najnowszej książki Pawła Rogalińskiego.
W dyskusji, którą poprowadzi Agnieszka Andreasik, udział wezmą:
dr Paweł Rogaliński – badacz, praktyk i teoretyk mediów, marketingu i edukacji, doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach. Redaktor naczelny portalu popularnonaukowego "Przegląd Dziennikarski";
dr hab. Jarosław Flis, prof. UJ - polski socjolog, nauczyciel akademicki, publicysta i komentator polityczny, doktor habilitowany nauk społecznych.