Celem organizatorów konferencji jest zmniejszanie przepaści między praktyką i teorią edukacji. Polityka edukacyjna i działanie w szkołach wymagają korzystania, zarówno z badań, jak doświadczenia praktyków. Główną ideą konferencji jest krytyczna refleksja nad praktyką oraz tworzenie rekomendacji dla rozwoju edukacji i szkół, dzięki dialogowi między praktykami a badaczami zaangażowanymi w działania na rzecz procesu uczenia się, rozwoju i wychowania.
Adresatami konferencji są dyrektorzy i nauczyciele wszystkich placówek edukacyjnych, osoby zajmujące się kształceniem i doskonaleniem nauczycieli, badacze, pracownicy naukowi, doktoranci i samorządowcy, gdyż edukacja potrzebuje interdyscyplinarnego i otwartego dialogu profesjonalistów na temat sposobów rozwiązywania problemów przed nią stojących.
Najważniejszym elementem konferencji jest interakcja między uczestnikami, dlatego wystąpienia będą omawiane i dyskutowane. Oprócz prezentacji referatów i mini-warsztatów prowadzonych przez uczestników konferencji odbędą się też wykłady i sesje dodatkowe zaplanowane przez organizatorów.