Groza stanowi użyteczne narzędzie kulturowego oglądu i analizy zjawisk - czy to o charakterze artystycznym, czy naukowym. Problematyka ta ściśle wiąże się z doświadczeniami przerażenia i terroru, funkcjonując więc też w obszarze m.in. historycznym.
Pojmowanie grozy odbywa się w oparciu o mechanizmy kulturowe, które tym samym podporządkowują wrażenia określonym typom działań, zdarzeń, etc. Rozmaite będą zatem interpretacje grozy, jej funkcje, sposób oddziaływania, metody jej przedstawiania oraz reprezentacje w ujęciach rozmaitych dyskursów. Biorąc pod uwagę podobne aspekty, zastanowić się warto nad rozległością oraz źródłami grozy, przerażenia i terroru. Dlatego organizatorzy konferencji zapraszają do podjęcia refleksji nad nastepującymi zagadnieniami:
- groza, przerażenie, terror w kulturze i popkulturze (literatura, serial, film, komiks, gry wideo etc.);
- groza, przerażenie i terror a nowe media;
- groza, przerażenie i terror w wymiarze historycznym;
- antropologiczno-kulturowa konceptualizacja fenomenu grozy;
- psychologia grozy;
- groza cywilizacji – groza natury;
- groza wojenna;
- lęki apokaliptyczne;
- groza, przerażenie a filozofia i konteksty religijne;
- groza obcości i monstrualności;
- zagrożenia współczesności, teorie spiskowe etc.;
- terror postnowoczesności – nowe technologie, social media, terror medialny;
- groza i władza;
- groza nienawiści;
Niezależnie od wymienionych tematów organizatorzy konferencji są otwarci na inne propozycje wystąpień.