Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wiadomości

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Młodzi uczeni pojadą na staże na uniwersytety w Stanford i Cambridge

Młodzi uczeni pojadą na staże na uniwersytety w Stanford i Cambridge

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłosiło nazwiska laureatów czwartej edycji programu „Top 500 Innovators", którzy w drugiej połowie 2015 roku skorzystają z programów stażowo-szkoleniowych na najlepszych uczelniach świata.

„Top 500 Innovators" to program adresowany do pracowników polskich jednostek naukowych i centrów transferu technologii, który wyposaża uczestników w unikalne kompetencje, pozwalające im prowadzić innowacyjne badania naukowe, ukierunkowane na potrzeby odbiorców z założeniem docelowego wprowadzenia produktu badań na rynek.

O miejsce w ostatniej, czwartej edycji rządowego programu konkurowało 319 kandydatów, spośród których wyłoniono180 finalistów. Podczas rozmów kwalifikacyjnych oceniano aplikacyjność badań prowadzonych przez kandydatów, innowacyjność prowadzonych projektów, dotychczasowe sukcesy komercjalizacyjne, motywację do udziału w programie, zdolności komunikacyjne oraz umiejętność współpracy w zespole i znajomość języka angielskiego.

W grupie laureatów znaleźli się naukowcy związani z Uniwersytetem Jagiellońskim:

  • mgr Łukasz Garlak (Jagiellońskie Centrum Innowacji),
  • dr Krzysztof Tomaszewski (Wydział Lekarski),
  • dr inż. Klaudia Proniewska (Wydział Lekarski),
  • mgr Justyna Morawska-Płoskonka (Jagiellońskie Centrum Innowacji),
  • lek. Anna Kańtoch (Wydział Lekarski),
  • dr Przemysław Łabuz (Wydział Chemii),
  • mgr Krystian Gurba (Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu),
  • mgr Konrad Gliściński (Jagiellońskie Centrum Innowacji),
  • dr Elżbieta Świętek (Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu).

Uczestnicy obecnej edycji programu wyjadą w pięciu grupach na 9-tygodniowe programy stażowo-szkoleniowe na Stanford University w USA i University of Cambridge w Wielkiej Brytanii.

Dzięki zajęciom prowadzonym przez wybitnych praktyków, wizytom studyjnym i stażom w najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstwach dowiedzą się jak skutecznie komercjalizować wyniki badań naukowych. Bardzo ważną częścią kursu jest rozwijanie kompetencji miękkich takich jak praca w grupie i multidyscyplinarnym zespole badawczym, kreatywne myślenie, efektywne podejmowanie decyzji, rozwiązywanie konfliktów. Uczestnicy programu będą obserwowali pracę zagranicznych firm, w których istotną rolę odgrywa komercjalizacja wyników badań, spotkają się z przedsiębiorcami i przedstawicielami venture capital.

Polecamy również
Sukcesy studentów SKN Terapii Celowanej i Układów Supramolekularnych UJ CM

Sukcesy studentów SKN Terapii Celowanej i Układów Supramolekularnych UJ CM

Naukowcy sprawdzą, jak studenci łączą edukację ze sprawowaniem opieki nad osobami starszymi

Naukowcy sprawdzą, jak studenci łączą edukację ze sprawowaniem opieki nad osobami starszymi

Student UJ CM współautorem projektu nagrodzonego w konkursie "<span lang='en'>Direction: Space</span>"

Student UJ CM współautorem projektu nagrodzonego w konkursie "Direction: Space"

Między neuroróżnorodnością a terapią

Między neuroróżnorodnością a terapią

Widok zawartości stron Widok zawartości stron