Konferencja "Ars Docendi - wsparcie potencjału dydaktycznego nauczycieli akademickich i doktorantów" odbędzie się online w dniach 20-21 września 2021 r. Organizatorzy zapraszają do udziału osoby zainteresowane budowaniem kultury jakości w szkołach wyższych, profesjonalizacją roli nauczyciela akademickiego, rozwojem kompetencji dydaktycznych pracowników uczelni.
To już IV edycja tego cyklicznego spotkania osób zajmujących się w swej praktyce dydaktyką akademicką oraz zainteresowanych współtworzeniem kultury jakości w szkolnictwie wyższym. Tegoroczna konferencja poświęcona będzie zwłaszcza rozmowie – wraz z zaproszonymi ekspertami zagranicznymi – na temat doskonalenia kompetencji dydaktycznych, w tym również wymianie doświadczeń i metod wypracowanych w realiach nauczania na odległość.
W tegorocznej edycji wydarzenia uczestnicy zastanowią się m.in. nad tym, czego uczy nas doświadczenie zdalnego nauczania podczas pandemii. Przewidywane są prezentacje w trzech grupach tematycznych:
- Zdalne i stacjonarne doskonalenie kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej. Doświadczenia polskie i zagraniczne;
- Dobre praktyki zdalnego nauczania studentów. W poszukiwaniu inspiracji;
- Czego zdążył nas nauczyć wyjątkowy czas pandemii? Badania i wnioski dla edukacji przyszłości.
Wykłady plenarne w języku angielskim wygłoszą zaproszeni goście:
- dr Natasa Brouwer, Uniwersytet Amsterdamski: "The power of online teaching",
- Ine Noben i Rick Huizinga, Uniwersytet w Groningen: "Lessons Learned: making sense of teachers' learning experiences in a professional development programme".
Organizatorzy zachęcają zarówno do zgłaszania propozycji komunikatów ustnych oraz plakatów, a także warsztatów dla uczestników obrad, jak i do rejestracji na konferencję zainteresowanych nią słuchaczy.
Terminy zgłoszeń: 4 maja (referat) / 14 czerwca (plakat) / uczestnictwo bez wystąpienia: do 10 września.
Informacje o idei konferencji, jej programie i Komitecie Naukowym, a także o terminach zgłoszeń i aktualności publikowane są na stronie arsdocendi.uj.edu.pl/doskonalenie/konferencja.