Lista wiadomości

Krakowscy archeolodzy kontynuują pionierskie badania w Izraelu

18.07.2019
Zespół badaczy z Instytutu Archeologii Uniwersytetu Jagiellońskiego pod kierownictwem prof. Krzysztofa Ciałowicza rozpoczął tegoroczny sezon wykopaliskowy w Izraelu. Naukowcy przez najbliższy miesiąc będą prowadzić badania na stanowisku Tel Erani, na którym w ubiegłym roku odkryli dobrze zachowany mur obronny sprzed ponad 5 tysięcy lat.
więcej o Krakowscy archeolodzy kontynuują pionierskie badania w Izraelu
mobilna

Uczeni z Chińskiej Akademii Nauk odwiedzili synchrotron SOLARIS

18.07.2019
17 lipca delegacja z Chińskiej Akademii Nauk odwiedziła Narodowe Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS Uniwersytetu Jagiellońskiego. Celem wizyty, będącej kontynuacją poprzedniego spotkania z przedstawicielami chińskiej uczelni, było przygotowanie pola do dalszej współpracy w zakresie badań nad promieniowaniem synchrotronowym.
więcej o Uczeni z Chińskiej Akademii Nauk odwiedzili synchrotron SOLARIS

Szpital Uniwersytecki niezwykle wymagającą inwestycją [WIDEO]

17.07.2019
W Krakowie zakończyła się już budowa nowego Szpitala Uniwersyteckiego. Generalny wykonawca Warbud SA w materiale filmowym podsumował tę skomplikowaną budowę. O parametrach obiektu, skali wyzwań, logistyce oraz synergii inżynierii budowlanej i technologii opowiadają inżynierowie firmy. - Poprzeczka była postawiona bardzo wysoko, bo to jedyny taki projekt w tej części Europy - przyznaje Lech Wąsowski, dyrektor budownictwa medycznego w spółce.
więcej o Szpital Uniwersytecki niezwykle wymagającą inwestycją [WIDEO]

Wyniki badań naukowców z MCB UJ ukazały się w Science Advanes

15.07.2019
Artykuł dotyczący pionierskich badań prowadzonych przez naukowców z Małopolskiego Centrum Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (MCB UJ), Uniwersytetu Marcina Lutra Halle-Wittenberga oraz Europejskiego Laboratorium Biologii Molekularnej (ELBM) ukazał się w międzynarodowym czasopiśmie "Science Advances". Opisane wyniki są niezwykle cenne dla całego środowiska naukowego zainteresowanego syntezą białek.
więcej o Wyniki badań naukowców z MCB UJ ukazały się w Science Advanes

Znamy pierwsze wyniki rekrutacji. Oto najpopularniejsze kierunki

12.07.2019
Dział Rekrutacji na Studia UJ przedstawił wyniki pierwszego cyklu naboru kandydatów, który prowadzony był na studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie. Z udostępnionych danych odczytać można nazwy kierunków, które przyciągnęły największą ilość kandydatów na studentów, a także ilość osób ubiegających się o miejsce na poszczególnych kierunkach.
więcej o Znamy pierwsze wyniki rekrutacji. Oto najpopularniejsze kierunki