Web Content Display Web Content Display

Wiadomości

Breadcrumb Breadcrumb

Web Content Display Web Content Display

Nowy "NIMB" nr 13 o relacjach nauka - media

Kolejny, trzynasty numer czasopisma NIMB nie jest, jak może sugerować tytuł, poświęcony transferowi technologii. W tym wydaniu CITTRU i zaproszeni przez redakcję autorzy skupili się na „sprzedawaniu" nauki, czyli jej obecności w mediach. Znaczącą część tego wydania poświecono również organizowanemu przez CITTRU w dniach od 17 do 18 kwietnia 2012 r. Forum Nowej Nauki.

Polecamy intrygujący tekst Macieja Majki, który w przekonujący sposób analizuje powiązania nauki i reklamy, zwracając także uwagę na te wzorce, które mogą być użyteczne dla promowania wiedzy. Znaczącą część tego wydania poświecono Forum Nowej Nauki.

W innym z tekstów, Urszula Rybicka, dziennikarka serwisu PAP „Nauka w Polsce" wyczerpująco odpowiada na pytanie: „Jak przebić się z nauką do mediów?". Jej opiniom i sugestiom towarzyszą komentarze „drugiej strony" - naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego.

W NIMBie 13 znaleźć można także odpowiedź na pytanie, w jaki naukowy sposób media wykorzystane zostały przez badaczy odtwarzających starożytny kodeks Archimedesa. Zaś w poradniku dla naukowców-promotorów odszukać można rekomendacje i inspiracje, jakie przekazuje Richard Dawkins, jeden z najpowszechniej znanych ewolucjonistów.

NIMB 13 można przeczytać i ściągnąć ze strony: CITTRU.

Published Date: 13.04.2012
Published by: Mariusz Kopiejka