Web Content Display Web Content Display

Breadcrumb Breadcrumb

Web Content Display Web Content Display

Nowatorski katalizator opracowany przez naukowców z Wydziału Chemii UJ

26.01.2012
Prorektor UJ ds. badań i współpracy międzynarodowej prof. Szczepan Biliński podpisał umowę z firmą Energotechnika-Energorozruch oraz z Elektrociepłownią Kraków. Przedmiotem umowy jest długoterminowy test aktywności nowatorskiego katalizatora opracowanego przez pracowników naukowych Wydziału Chemii UJ
Read More o Nowatorski katalizator opracowany przez naukowców z Wydziału Chemii UJ

Artykuł współautorstwa prof. Jacka Dziarmagi opublikowany w "Nature Physics"

23.01.2012
Przedstawione w nim obliczenia pozwalają autorom podać metodę zaobserwowania w świecie makroskopowym nieintuicyjnych praw mechaniki kwantowej
Read More o Artykuł współautorstwa prof. Jacka Dziarmagi opublikowany w "Nature Physics"

Wyróżnienie dla kierunków prawo i administracja

20.01.2012
Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej 8 grudnia 2011, po dokonaniu oceny jakości kształcenia w jednostkach organizacyjnych prowadzących kierunki prawo i administracja, a także kierując się sprawozdaniem Zespołu Kierunków Studiów Społecznych i Prawnych w sprawie jakości kształcenia na tych kierunkach na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, przyznało obu kierunkom ocenę wyróżniającą
Read More o Wyróżnienie dla kierunków prawo i administracja

20.01.2012
Mr Wojciech Tarnawski and Mr Adam Wyrzykowski, first year students of mathematics and biology at the Faculty of Physics, Astronomy and Applied Computer Science won silver medals during the World Physics Olympiad, which was held from 28 December 2011 – 3 January 2012 in Mataram at Lombok (Indonesia)
Read More o Jagiellonian University students become finalists of the World Physics Olympiad in Indonesia

NIMB 12 - nauka uwolniona i tematy tabu

17.01.2012
W najnowszym numerze czasopisma, autorzy tekstów przyglądają się funkcjonowaniu Centrum Nauki Kopernik i zmianom, jakie ta instytucja uczyniła w głowach Polaków oraz opisują społecznościowe projekty naukowe spod znaku Zooniverse. Naukę można "uwalniać" także za pomocą słowa pisanego, w czym pomoże na pewno poradnik tworzenia tekstów popularnonaukowych
Read More o NIMB 12 - nauka uwolniona i tematy tabu