Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wiadomości

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Uniwersyteckie drużyny finalistami Imagine Cup 2015

Imagine Cup, największy na świecie konkurs technologiczny Microsoft, nabiera tempa. Polskie jury wyłoniło po pięć najlepszych projektów w każdej z trzech kategorii konkursowych: Gry (Games), Innowacje (Innovation) oraz Projekty społeczne (World Citizenship). W finale, który odbędzie się 8 i 9 kwietnia, wystąpią dwa zespoły z Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Osią tegorocznej edycji Imagine Cup jest technologia Kinect, z sukcesem wykorzystywana przez polskich studentów w projektach konkursowych. Podobnie jak w poprzednich latach, współorganizatorem konkursu jest Instytut Wzornictwa Przemysłowego, a honorowy patronat nad imprezą objęło Ministerstwo Gospodarki. Partnerami wydarzenia są firmy: Agencja Rozwoju Przemysłu, Artifex Mundi, Billennium oraz ICL, a Partnerem Technologicznym została firma Comarch.

W Imagine Cup 2015 wyjątkową wagę przyłożono do biznesowego aspektu studenckich projektów. Wszystkie drużyny już na początku przygody z konkursem wzięły udział w szkoleniach z zakresu opracowania strategii komercjalizacji projektu. Finaliści uzyskają także szansę biznesowego wsparcia swoich rozwiązań przez fundusz inwestycyjny Zernike Meta Ventures.

- Cieszy nas, że z każdym rokiem trafia do nas coraz więcej zgłoszeń będących kompleksowymi projektami biznesowymi, a nie jedynie interesującymi rozwiązaniami technologicznymi. Definiując wymogi konkursu, staramy się kłaść nacisk właśnie na strategie biznesowe, bo wierzymy, że Imagine Cup będzie dla uczestników konkursu pierwszy krokiem do stworzenia start-upów o unikalnym potencjale - mówi Agata Dudar z polskiego oddziału Microsoft.

Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów, którzy nie boją się przekuć swojej kreatywności w realne rozwiązania technologiczne. W dotychczasowych edycjach udział wzięło niemal 2 miliony studentów ze 190 krajów. Do tego grona dołączyło właśnie 15 polskich drużyn, które już 8 kwietnia zaprezentują swoje pomysły przed komisją sędziowską.

W kwietniowym finale wystąpią dwa studenckie zespoły z Uniwersytetu Jagiellońskiego. W kategorii Innowacje rywalizować będzie drużyna Stattist, której członkowie postanowili zaprojektować rozwiązanie Stattist.com, umożliwiające selekcjonowanie dopasowanych do odbiorcy publikacji i analiz danych spośród ogromnych ilości informacji w internecie. Ta spersonalizowana gazeta i narzędzie analityczne w jednym może być wykorzystywane do badania popularności danej marki lub powodzenia kampanii marketingowej.

Drugim finalistą z UJ jest drużyna Vivid Dream. Jej Dude Wars to gra typu RTS (Real Time Strategy - Strategia Czasu Rzeczywistego) przeznaczona dla wielu graczy walczących ze sobą w sieci. Pozwala na zmagania między platformami mobilnymi i stacjonarnymi, a dzięki systemowi rankingowemu skupia się na rywalizacji.

Laureaci pierwszych miejsc w każdej z trzech kategorii będą reprezentować Polskę w półfinałach światowych. Wyłonione w nich drużyny powalczą o najwyższe miejsca w finałach światowych w Seattle. Informacje na temat konkursu można śledzić na bieżąco na oficjalnym profilu na Facebooku.

Data opublikowania: 24.03.2015
Osoba publikująca: Łukasz Wspaniały

Widok zawartości stron Widok zawartości stron