Uniwersyteckie drużyny finalistami Imagine Cup 2015
Imagine Cup, największy na świecie konkurs technologiczny Microsoft, nabiera tempa. Polskie jury wyłoniło po pięć najlepszych projektów w każdej z trzech kategorii konkursowych: Gry (Games), Innowacje (Innovation) oraz Projekty społeczne (World Citizenship). W finale, który odbędzie się 8 i 9 kwietnia, wystąpią dwa zespoły z Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Osią tegorocznej edycji Imagine Cup jest technologia Kinect, z sukcesem wykorzystywana przez polskich studentów w projektach konkursowych. Podobnie jak w poprzednich latach, współorganizatorem konkursu jest Instytut Wzornictwa Przemysłowego, a honorowy patronat nad imprezą objęło Ministerstwo Gospodarki. Partnerami wydarzenia są firmy: Agencja Rozwoju Przemysłu, Artifex Mundi, Billennium oraz ICL, a Partnerem Technologicznym została firma Comarch.
W Imagine Cup 2015 wyjątkową wagę przyłożono do biznesowego aspektu studenckich projektów. Wszystkie drużyny już na początku przygody z konkursem wzięły udział w szkoleniach z zakresu opracowania strategii komercjalizacji projektu. Finaliści uzyskają także szansę biznesowego wsparcia swoich rozwiązań przez fundusz inwestycyjny Zernike Meta Ventures.
- Cieszy nas, że z każdym rokiem trafia do nas coraz więcej zgłoszeń będących kompleksowymi projektami biznesowymi, a nie jedynie interesującymi rozwiązaniami technologicznymi. Definiując wymogi konkursu, staramy się kłaść nacisk właśnie na strategie biznesowe, bo wierzymy, że Imagine Cup będzie dla uczestników konkursu pierwszy krokiem do stworzenia start-upów o unikalnym potencjale - mówi Agata Dudar z polskiego oddziału Microsoft.
Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów, którzy nie boją się przekuć swojej kreatywności w realne rozwiązania technologiczne. W dotychczasowych edycjach udział wzięło niemal 2 miliony studentów ze 190 krajów. Do tego grona dołączyło właśnie 15 polskich drużyn, które już 8 kwietnia zaprezentują swoje pomysły przed komisją sędziowską.
W kwietniowym finale wystąpią dwa studenckie zespoły z Uniwersytetu Jagiellońskiego. W kategorii Innowacje rywalizować będzie drużyna Stattist, której członkowie postanowili zaprojektować rozwiązanie Stattist.com, umożliwiające selekcjonowanie dopasowanych do odbiorcy publikacji i analiz danych spośród ogromnych ilości informacji w internecie. Ta spersonalizowana gazeta i narzędzie analityczne w jednym może być wykorzystywane do badania popularności danej marki lub powodzenia kampanii marketingowej.
Drugim finalistą z UJ jest drużyna Vivid Dream. Jej Dude Wars to gra typu RTS (Real Time Strategy - Strategia Czasu Rzeczywistego) przeznaczona dla wielu graczy walczących ze sobą w sieci. Pozwala na zmagania między platformami mobilnymi i stacjonarnymi, a dzięki systemowi rankingowemu skupia się na rywalizacji.
Laureaci pierwszych miejsc w każdej z trzech kategorii będą reprezentować Polskę w półfinałach światowych. Wyłonione w nich drużyny powalczą o najwyższe miejsca w finałach światowych w Seattle. Informacje na temat konkursu można śledzić na bieżąco na oficjalnym profilu na Facebooku.
Osoba publikująca: Łukasz Wspaniały