Koło Naukowe Amerykanistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie we współpracy z Kołem Migracji Międzynarodowych UJ oraz Instytutem Amerykanistyki i Studiów Polonijnych UJ mają zaszczyt zaprosić na XI Dni Kultury Amerykańskiej - studencko-doktorancką konferencję naukową.
- Mit Stanów Zjednoczonych jako kraju powszechnego dobrobytu i strażnika światowego porządku powstał w trakcie stosunkowo krótkiej, burzliwej historii państwa, które na dobre zmieniło losy ludzkości, zyskując wpływy większe, niż jakiekolwiek wcześniejsze mocarstwo. W tym roku chcemy się skupić na tych fragmentach dziejów Stanów Zjednoczonych, o których Amerykanie wolą nie rozmawiać, a historia wolałaby zapomnieć. Aby zrozumieć problemy nękające kraj zarówno kiedyś, jak i dziś, postaramy się poruszyć zagadnienia będące dla USA niewygodne, wstydliwe oraz ukazujące pełniejsze oblicze mocarstwa. Biorąc pod uwagę wszystkie elementy budujące współczesne Stany Zjednoczone, spróbujemy poszerzyć wspólnie wiedzę i skonfrontować opinie dotyczące kontrowersyjnych wydarzeń, momentów i tematów dotyczących amerykańskiej historii - informują organizatorzy.
Zachęcamy do zgłaszania propozycji referatów, które mogą poruszać zagadnienia takiej jak:
- konsekwencje amerykańskich interwencji militarnych,
- krytyka amerykańskiej kultury politycznej,
- krytyka kultury amerykańskiej,
- krytyka przemysłu rozrywkowego,
- problemy mniejszości etnicznych, rasowych i narodowościowych,
- problemy związane z opieką socjalną i edukacją,
- problemy sportu amerykańskiego,
- nierówności i problemy społeczne.
Konferencja ma charakter interdyscyplinarny, dlatego organizatorzy pragną też zaprosić na nią nie tylko amerykanistów, ale również kulturoznawców, socjologów, politologów, badawczy stosunków międzynarodowych, filozofów, filmoznawców oraz przedstawicieli innych dyscyplin w ramach nauk społecznych i humanistycznych. Zachęcają do uczestnictwa studentów studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich z Polski i zagranicznych ośrodków naukowych, jak również pracowników naukowo-dydaktycznych.