15 października zainaugurowano działalność Rady Strategii. Rada to zespół ekspertów reprezentujący środowiska naukowo-badawcze, biznesowe, organizacje pozarządowe i instytucje związane z rozwojem miasta. Celem jej działalności jest wsparcie wiedzą oraz doświadczeniem procesów planistycznych i realizacyjnych "Strategii Rozwoju Krakowa. Tu chcę żyć. Kraków 2030".
Spotkanie inauguracyjne poświęcone było przedstawieniu i omówieniu zadań Rady, celów i kierunków Strategii. Tym samym, zapoczątkowano także konsultacje eksperckie i społeczne związane ze strategią rozwoju Krakowa.
W składzie Rady zasiada rektor UJ prof. Jacek Popiel, a także naukowcy reprezentujący Uniwersytet Jagielloński:
- dr hab. Ewa Bogacz-Wojtanowska, prof. UJ – Dziekan Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ,
- dr hab. Janina Czapska, prof. UJ – kierownik Katedry Socjologii Prawa UJ,
- dr hab. Krzysztof Gwosdz, prof. UJ – Zakład Rozwoju Regionalnego, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej, Wydział Geografii i Geologii UJ,
- dr hab. Jolanta Perek-Białas, prof. UJ – Instytut Socjologii UJ,
- prof. dr hab. Jacek Purchla – Przewodniczący Rady Uczelni UJ,
- dr hab. Marta Smagacz-Poziemska, prof. UJ – Instytut Socjologii UJ.
Do zadań Rady należy merytoryczne wsparcie, w szczególności w zakresie poszczególnych celów strategicznych:
- procesu monitorowania Strategii Rozwoju Krakowa przez opiniowanie corocznych raportów z realizacji strategii zawierających dane o stopniu osiągnięcia celów, zrealizowanych działaniach i poniesionych z tego tytułu nakładach finansowych;
- procesu ewaluacji realizacji Strategii poprzez aktywne uczestnictwo w procesie ewaluacji on-going i ewaluacji ex-post oraz formułowanie opinii do raportów z monitoringu i ewaluacji;
- procesu identyfikacji, diagnozy aktualnych wyzwań i kluczowych czynników zmian na podstawie monitoringu procesów społeczno-gospodarczych z uwzględnieniem corocznych raportów z realizacji Strategii, danych w Banku Informacji o Mieście i Metropoli oraz informacji pochodzących z własnych źródeł, a także wiedzy eksperckiej;
- procesu aktualizacji Strategii poprzez aktywne uczestnictwo w poszczególnych etapach prac nad jej aktualizacją;
- procesu promocji Strategii przez udział w debatach publicznych lub publikację opinii dotyczących rozwoju Miasta na stronie internetowej Strategii.