Przedstawiciele KU Leuven z wizytą na Uniwersytecie Jagiellońskim

4 kwietnia 2017 r. na Uniwersytecie Jagiellońskim gościła delegacja z belgijskiej uczelni Katholieke Universiteit (KU) Leuven, której przewodniczył prof. Georges Gielen, prorektor ds. wydziałów ścisłych i technicznych oraz kadry naukowej.

Delegację powitał w Sali Senackiej Collegium Novum prorektor UJ ds. badań naukowych i funduszy strukturalnych prof. Stanisław Kistryn. Ze strony Uniwersytetu Jagiellońskiego w spotkaniu wzięli również udział prof. Piotr Laidler z Zespołu ds. Internacjonalizacji UJ, a także przedstawiciele Małopolskiego Centrum Biotechnologii oraz wydziałów: Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej; Chemii; Biologii i Nauk o Ziemi oraz Geografii i Geologii.

W trakcie spotkania, prof. Piotr Laidler dokonał krótkiej prezentacji Uniwersytetu Jagiellońskiego, natomiast prof. Georges Gielen przedstawił zebranym najważniejsze informacje na temat belgijskiej uczelni. Informacje na temat swoich jednostek zaprezentowali również przedstawiciele Małopolskiego Centrum Biotechnologii oraz poszczególnych wydziałów UJ. Następnie uczestnicy omówili perspektywy rozwoju wzajemnej współpracy, zwracając przy tym szczególną uwagę na możliwości wymiany studenckiej i doktoranckiej, którą zapewniają kierunki studiów prowadzone w języku angielskim. Rozmawiano także o perspektywach prowadzenia wspólnych studiów doktoranckich, które mogą stanowić znakomitą podstawę do rozwoju współpracy badawczej.

Po spotkaniu w Collegium Novum belgijska delegacja udała się na Kampus 600-lecia Odnowienia UJ, gdzie złożyła wizytę w Małopolskim Centrum Biotechnologii.

KU Leuven powstał w 1425 roku. Obecnie jest największą belgijską uczelnią i należy do ścisłej czołówki uniwersytetów europejskich. Studiuje na nim 56 tys. studentów.

Zobacz galerię zdjęć