Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wiadomości

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

10 numer NIMBa

Fascynacja, ale i sceptycyzm. Ogrom nowych możliwości, ale i bolesna konieczność zmiany sposobu myślenia o nauce. Te wszystkie atrybuty wiążą się z fenomenem określanym jako: Nauka 2.0, Otwarta Nauka lub Nowa Nauka. O nich piszemy w najnowszym (nr 10) NIMBie. UWAGA: istnieje jeszcze możliwość bezpłatnej subskrypcji wydania drukowanego.

Świetnym wprowadzeniem do opisywanych zagadnień jest fragment tekstu Kamila Kamińskiego, młodego chemika z UJ:
"Moja przygoda z Nauką 2.0 nie trwa długo (...)Z pewnością moje spojrzenie jest świeże, ale zarazem odrobinę naiwne. Obydwie te cechy charakteryzują również Naukę 2.0, być może dlatego tak łatwo jest mi się utożsamiać z jej ideami. Przyszłość pokaże czy takie myślenie o nauce i w nauce jest dobre. jedno jest pewne zmiany są konieczne, a ten kierunek jest niezwykle nowatorski, nie pozbawiony uroku i dlatego warto dać mu szanse" (Kamil Kamiński, Ja i nauka otwarta, NIMB 10).

A poza tym w NIMBie 10:

Innowacyjna metoda zastosowania badań genetycznych w kryminalistyce, czyli coraz bliżej CSI Kraków. Więcej światła na fotokatalizę. Wojciech Macyk (chemia UJ) w wywiadzie odrobinę osobistym. W części poradnikowej zaś: odpowiedzi na pytania czy można opatentować góralski kapelusz? oraz znajomość jakich pojęć związanych z tworzeniem stron www jest niezbędna, by dogadać się z webmasterem. I oczywiście nowości, rekomendacje, felietony oraz niespodzianki!

Powracając zaś do tematu Nauki Otwartej - poniżej znaleźć można wizualny (i żartobliwy) przykład jej objawiania się. Oto Bartek Cupiał lat 6 prezentuje własną, dość nowatorską interpretację równania Einsteina. Czyż nie jest to ekscytujące - nauka może trafiać i fascynować nie tylko naukowców?

Zapraszamy na stronę CITTRU

Widok zawartości stron Widok zawartości stron