Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wiadomości

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wyniki oceny zajęć dydaktycznych za semestr zimowy 2011/12

Droga Studentko, Drogi Studencie Uniwersytetu Jagiellońskiego

Uczestnicząc regularnie w ocenie zajęć dydaktycznych bierzesz odpowiedzialność za promowanie wraz z kadrą naszego Uniwersytetu pozytywnych wzorców i zwyczajów. Jako osoba, do której skierowana jest oferta dydaktyczna uczelni dostrzegasz zjawiska, które często umykają uwadze kadry uniwersyteckiej. Opinie, które zgłaszasz, pozwalają na promowanie dobrych praktyk dydaktycznych i organizacyjnych. Sygnalizując problemy, z którymi masz styczność, wskazujesz pola niwelowania występujących niedoskonałości. Aby ułatwić wzajemną komunikację odnośnie mocnych i słabych stron dydaktyki, udostępniamy cykliczne ankiety pozwalające ocenić zajęcia, pracę administracji, a także inne czynniki warunkujące poziom Twojej satysfakcji ze studiowania. Głos studentów dostarcza niezwykle cennych informacji, dzięki którym odgórne zamierzenia wpisane w misję dydaktyczną Uniwersytetu Jagiellońskiego konfrontowane są na poziomie jednostek dydaktycznych (wydziałów, instytutów, katedr) z rzeczywistym stopniem i sposobem ich realizacji. Twoja odpowiedzialność za proces dydaktyczny i wrażliwość na kulturę jakości kształcenia przekłada się bezpośrednio na efekty kształcenia i sposób zarządzania uczelnią, wydziałem, instytutem czy katedrą.

Na podstawie prowadzonych badań nad systemem ewaluacji zajęć na Uniwersytecie wiemy, że studenci chcą otrzymywać informację zwrotną dotyczącą wyników akcji ankietowej, która byłaby im dostarczana względnie szybko, po terminie wypełniania ankiet oraz była jak najbardziej konkretna. Zdajemy sobie sprawę z tego, że potrzebna jest informacja o tym, jaką drogę przebywają ankiety od momentu ich wypełnienia, kto otrzymuje ich wyniki, w jaki sposób wyniki te są dalej wykorzystywane i generalnie czy w ogóle ktokolwiek przykłada jakąkolwiek wagę do wyników akcji ankietowej. Rozpowszechnienie tych informacji wśród studentów i przypisanie im odpowiednio wysokiego znaczenia przez władze uczelni, wydziału czy instytutu, jak i samych wykładowców, nadanie im charakteru publicznego, stanowi jasny sygnał, że głos studentów jest ważny. Stawiamy na transparentność wyników akcji ankietowej oceny zajęć.

Kierując się tą zasadą, oddajemy w Twoje pierwszy numer biuletynu informacyjnego Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia prezentujący wyniki oceny zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym roku 2011/12. Jestem przekonany, że znajdziesz w nim odpowiedzi na najczęściej zadawane przez studentów pytania odnośnie oceny zajęć. Zachęcamy do zgłaszania uwag i sugestii, do współtworzenia informacji zwrotnej o ocenie zajęć dydaktycznych. Chcemy, by transparentność zasad, procedur ewaluacji i upublicznianie wyników stały się znakiem firmowym akcji oceny zajęć dydaktycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim.

dr Grzegorz Bryda

Pełnomocnik Rektora UJ

ds. ewaluacji jakości systemu kształcenia

Pierwszy numer Biuletynu USDJK

Data opublikowania: 23.05.2012
Osoba publikująca: Łukasz Wspaniały

Widok zawartości stron Widok zawartości stron