Breadcrumb Breadcrumb

Lista wiadomości

Uniwersytet rozwija współpracę z ośrodkami akademickimi z Indii

06.07.2020
W oparciu o rekomendację polsko-indyjskiej wspólnej komisji ds. wyboru projektów Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej podjęła decyzję o finansowaniu 19 projektów, które będą realizowane w latach 2020-21 przez polskie i indyjskie instytucje akademickie i naukowe. Laureatkami programu zostały badaczki z Wydziału Chemii UJ i Małopolskiego Centrum Biotechnologii.
Read More o Uniwersytet rozwija współpracę z ośrodkami akademickimi z Indii

BN i BJ otrzymały fundusze na kontynuację projektu Patrimonium

01.07.2020
W ubiegłym tygodniu podpisano umowę na realizację projektu "Patrimonium - Zabytki piśmiennictwa". To kontynuacja digitalizacji zbiorów specjalnych, w tym najważniejszych zabytków Narodowego Zasobu Bibliotecznego, Biblioteki Narodowej (BN) oraz Biblioteki Jagiellońskiej (BJ) i udostępnienie ich za pośrednictwem biblioteki cyfrowej POLONA.
Read More o BN i BJ otrzymały fundusze na kontynuację projektu Patrimonium

Wirusolog z MCB UJ wiceprezesem zespołu ds. COVID-19 w PAN

01.07.2020
Monitorowanie przebiegu epidemii w Polsce, analizowanie możliwych scenariuszy i formułowanie zaleceń oraz nawiązanie współpracy z podobnymi grupami w innych krajach - to główne zadania eksperckiego zespołu doradczego ds. COVID-19, który powołano w Polskiej Akademii Nauk (PAN). Wszystko po to, by skutecznie stawić czoła koronawirusowi SARS-CoV-2.
Read More o Wirusolog z MCB UJ wiceprezesem zespołu ds. COVID-19 w PAN

Neutrina ujawniły ostatnią niewiadomą generatora energii w Słońcu

01.07.2020
Naukowcy z Instytutu Fizyki Uniwersytetu Jagiellońskiego (IF UJ) - uczestniczący w eksperymencie BOREXINO realizowanym w laboratorium podziemnym w Gran Sasso wraz z badaczami z Europy i Stanów Zjednoczonych - dodali ostatnie brakujące ogniwo wiedzy dotyczącej łańcucha spalania wodoru w Słońcu, mierząc po raz pierwszy słaby strumień neutrin CNO z jądra gwiazdy. Potwierdza to ostatecznie znaną od wielu lat teorię o źródle energii naszej najbliższej gwiazdy.
Read More o Neutrina ujawniły ostatnią niewiadomą generatora energii w Słońcu

Rusza rekrutacja na studia w UJ na rok akademicki 2020/2021

30.06.2020
1 lipca otwarta zostanie rekrutacja na studia pierwszego i drugiego stopnia oraz na jednolite studia magisterskie prowadzone w naszej uczelni. Pierwotnie zakładane terminy rekrutacji musiały ulec zmianie z powodu trwającej pandemii. W ostatnim dniu czerwca przedstawiciele Centrum Wsparcia Dydaktyki UJ przedstawili kluczowe informacje i zasady dotyczące tegorocznego naboru.
Read More o Rusza rekrutacja na studia w UJ na rok akademicki 2020/2021