
Kapituła Biznesu została powołana w celu zwiększenia integracji Uniwersytetu Jagiellońskiego z otoczeniem społeczno-gospodarczym oraz podejmowania efektywnej współpracy sektora nauki i edukacji z biznesem.
Nowy skład Kapituły zostanie podany i opublikowany w najbliższym czasie.
Skład Kapituły Biznesu przy Uniwersytecie Jagiellońskim w kadencji 2016-2020:
- prof. Dorota Malec, prorektor UJ ds. rozwoju,
- prof. Stanisław Kistryn, prorektor UJ ds. badań naukowych i funduszy strukturalnych,
- prof. Tomasz Grodzicki, prorektor UJ ds. Collegium Medicum,
- prof. Armen Edigarian, prorektor UJ ds. dydaktyki,
- prof. Jacek Popiel, prorektor UJ ds. polityki kadrowej i finansowej,
- prof. Maria-Jolanta Flis, pełnomocnik Rektora UJ ds. wdrażania strategii,
- Monika Harpula, p.o. kanclerz UJ,
- Teresa Kapcia, kwestor UJ,
- Elżbieta Filipiak, prezes zarządu Grupy EFI SA,
- dr Grzegorz Kądzielawski, wiceprezes zarządu Grupy Azoty SA,
- Agnieszka Kamińska, konsul honorowa Republiki Malty,
- Anna Pruska, wiceprezes zarządu Manor sp. z o.o.,
- Tomasz Brzostowski, dyrektor zarządzający Hitachi Data Systems Polska sp. z o.o.,
- Janusz Zakręcki, prezes zarządu Polskich Zakładów Lotniczych sp. z o.o.,
- Radosław Włoszek, prezes zarządu Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice Sp. z o.o.
- dr Jan Pamuła, prezes zarządu Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego SA,
- dr n. med. Małgorzata Adamkiewicz, wiceprezes zarządu Adamed Pharma S.A., dyrektor generalny firmy Adamed,
- Wojciech Przybylski, prezes zarządu Krakowskiego Parku Technologicznego sp. z o.o.,
- Zbigniew Inglot, prezes zarządu Inglot sp. z o.o.,
- Ryszard Półtorak, prezes zarządu CP RE sp. z o.o., Grupa Can Pack,
- Mikołaj Budzanowski, dyrektor ds. rozwoju Boryszew S.A., członek zarządu.
Kapitule przewodniczy rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego prof. Wojciech Nowak, a jej prace koordynuje pełnomocnik rektora UJ ds. wdrażania strategii prof. Maria-Jolanta Flis.
Do zadań Kapituły Biznesu przy UJ należy w szczególności:
- doradztwo w zakresie strategii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz jego relacji z gospodarką lokalną i światową,
- opracowanie oraz wdrażanie skutecznych narzędzi współpracy Uniwersytetu Jagiellońskiego z biznesem,
- doradztwo w zakresie dostosowania oferty edukacyjnej Uniwersytetu Jagiellońskiego do potrzeb rynku pracy m.in. poprzez wprowadzanie nowych metod nauczania, tworzenie nowych kierunków i specjalności,
- opiniowanie przedkładanych władzom Uniwersytetu Jagiellońskiego projektów aktów prawnych w zakresie dotyczącym współpracy pomiędzy nauką a biznesem,
- wskazywanie strategicznych obszarów rozwoju gospodarki w Polsce, Europie i na świecie oraz określenie ich wpływu na edukację w Polsce.